Facebook

wtorek, 18 grudnia 2012

Babeczki czekoladowo-korzenne z powidłami śliwkowymi

Przepis na te przepyszne babeczki znalazłam u  Doroty z Moich Wypieków.
Postanowiłam je upiec z malutkimi modyfikacjami i oto rezultaty.
Wyszły idealnie. Mocno czekoladowe. Przełamane smakiem sliwek.
Świetnie pasują jako zimowy i bożonarodzeniowy wypiek.
 
Polecam!

 
Składniki na 12 dużych babeczek:
3/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżka przyprawy do piernika (ja użyłam przyprawy do ciasteczek korzennych Kamisa)
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
120 g masła
55 g gorzkiej czekolady
1/2 szklanki kakao
1/3 szklanki cukru trzcinowego
2/3 szklanki śmietany 18%
2 duże jajka
powidła śliwkowe (u mnie Łowicz)
cukier puder
 
Ważne: jajka, masło i śmietana powinny byc w temperaturze pokojowej.
 
 
Wykonanie:
W miseczce łączę ze sobą mąkę pszenną, sodę, proszek do pieczenia, cynamon i przyprawę korzenną.
W garnuszku na małym ogniu roztapiam masło. Kiedy jest już płynne ściągam garnek z ognia.
Czekoladę drobno siekam, dodaję do masła i czekam aż się rozpuści.
Dodaję kakao, całość dokładnie mieszam i odstawiam do wystudzenia.
 
Całe jaja miksuję z cukrem na gładką masę.
Masę czekoladową łączę z masą jajeczną i delikatnie miksuję.
Dodaję na przemian śmietanę i suche składniki aż do wykończenia obu i uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Formę do muffinek wykładam papierowymi papilotkami.
Do każdej foremki nakładam dużą łyżkę ciasta, następnie małą łyżeczkę powideł i kolejną łyżkę ciasta. Górę każdej babeczki delikatnie wyrównuję.

Piekę około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.
Sprawdzam czy patyczek włożony do ciasta jest już suchy.

Babeczki studzę na kratce  i posypuję cukrem pudrem.

I gotowe!





Babeczki dodaję do 6 akcji:

Smakowite Prezenty
 


Wonderful dream!Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

6 komentarzy:

  1. Przepyszne babeczki - rewelacyjne zdjęcie !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm świąteczne babeczki :) Cudnie się prezentują i na pewno są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. genialne!
    natchnęłaś mnie do tych babeczek, tym bardziej że mam babcine powidła śliwkowe w szafce!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne babeczki, wspaniałe, zjadłbym jednego.

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepszy przepis na babeczki z jakiego korzystałam [a babeczek piekę sporo:)]. Mięciutkie, rozpływające sie w ustach - bajka! z braku powideł użyłam marmolady ale też wyszło pysznie :) / olka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie że sie udały i smakowały :) Ja jestem zadowolona że udało mi się "wpaść" na tak dobry przepis na babeczki :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)